Prietenie intr-o farfurie

Fructele se mănâncă dimineaţa ca să aibă efectul scontat pentru organism

Posted on: 26 noiembrie 2011


Se pricepe toată lumea la regimul alimentar. Orice babă, taximetrist sau ridicător de haltere recomandă o listă cu alimente care nu îngraşă. În realitate, dieta este o treabă decisivă pentru sănătate. E meseria unor medici nutriţionişti. Regimul alimentar nu poate fi indicat lăutăreşte, de toţi pricepuţii în ghilimele. Iată, totuşi, nişte prescripţii în vederea menţine­rii în limitele unei greutăţi sănătoase şi a unui confort al organismului, care să îndepărteze întâlnirea cu bolile.
Un om gras trebuie să parcurgă două etape, prima fază de pierdere din greutatea în surplus şi a doua etapă menţinerea în limitele unei greutăţi potrivite. E important să respecţi cât mai conştiincios o listă cu alimente interzise. Pe prima poziţie a alimentelor de care e cazul să fugi mâncând pământul se află zahărul şi dulciurile rafinate. Există şi poziţia a doua pe lista neagră pentru graşi, ocupată de pâinea albă. Ea e făcută din bobul de grâu rafinat care conţine mult amidon, care este un zahăr. Colac peste pupăză, în pâinea albă se află şi multe E-uri, aditivi şi multă chimie poluantă a orga­nismului. E mai bine să mănânci pâine integrală, cu calorii mai puţine şi cu tărâţe şi fibre, utile pentru scaun.

De evitat sunt şi făinoasele, deoarece ele sunt doldora de amidon. Cartoful te îngraşă. Dacă e şi prăjit se adaugă la caloriile lui şi caloriile din uleiul prăjit. Dacă vrei cu în­căpăţânare cartofi prăjiţi, mă­nâncă-i cu o salată, nu cu o friptură. Friptura merge alături de o salată sau de alte garnituri. Pe scurt: friptura cu cartofi prăjiţi înseamnă dinamită. Cartoful este acceptabil doar copt în coajă. Orezul e bun, dar nedecorticat. Şi nu orez alb, ci orez gri. Orezul cu coajă împiedică prin fibre absorbţia amidonului ce aduce multe calorii. Fructele au şi coajă, dar şi ceva zaharuri. Coaja limitează acţiunea zahărului. De aceea fructele se mănâncă cu coajă, de regulă di­mineaţa, pe stomacul gol şi, eventual, între mese.
Nu mânca fructe la desert, după masă. Se pot mânca fructe şi seara, dar fructe bogate în vitamina C, cum sunt citricele, căci ele sunt energizante şi nu te invită la somn. Atenţie! Alcoolul îngraşă. Cafeaua şi ceaiul negru sau verde stimulează secreţia de insulină, aşa că se vor consuma cu măsură. Iar laptele e bine să fie degresat. (Jurnalul naţional)

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s

Noi cei care „bucătărim”

Noi cei care "bucătărim"

Noi cei care "bucătărim"

Pagina noastra de Facebook

Reclame
%d blogeri au apreciat asta: